
Sprzedaż internetowa zyskuje coraz większą popularność. Wygoda, jaką gwarantuje możliwość zamówienia produktów z dostawą pod same drzwi, przyciąga klientów, lecz jednocześnie stawia wyzwania przed sprzedawcami realizującymi ich wysyłkę. Automatyzacja e-commerce pozwala zredukować ilość koniecznej pracy fizycznej i przyspieszyć proces przygotowania paczek. W niniejszym artykule przedstawimy ich możliwości na przykładzie automatów pakujących z linii Speedpack Hybrid oraz Speedpack Order Fulfillment.
Automatyzacja wysyłek — realne przyspieszenie realizacji zamówień
Ręczne pakowanie produktów jest czasochłonnym procesem o ograniczonych możliwościach. Automatyzacja wysyłek pozwala odciążyć zespół od prostych, powtarzalnych czynności, znacznie zmniejszając czas przygotowania przesyłek przy jednoczesnym podniesieniu efektywności. Urządzenia Speedpack Hybrid zostały stworzone z myślą o branży e-commerce, stanowią doskonały przykład usprawnienia procesu pakowania.
Technologie Audion zastosowane w hybrydowych automatach pakujących cechują się elastycznością w działaniu — mogą wykorzystywać zarówno perforowane worki w rolce, jak i rękawy foliowe. Konfiguracja pozwala zmieniać dowolnie rozmiar opakowania, redukując tym samym straty materiałowe. Dodatkową zaletą systemu Speedpack Hybrid, która przydaje się w branży e-commerce, jest możliwość automatyzacji procesu etykietowania. Dzięki temu przygotowana przez maszynę paczka będzie gotowa do wysyłki.



Innowacja w e-commerce – jakie korzyści oferuje?
Redukcja siły roboczej
Inwestycja w przyspieszenie procesu konfekcjonowania jest realną oszczędnością czasu i finansów. Przyjmuje się, że dla standardowego rozmiaru kopert wysyłkowych ręczne pakowanie jest w stanie zapewnić od 0,9 do 4 zamówień na minutę. Podczas korzystania z Speedpack Hybrid pakowane są minimum 3 – 6 zamówień na minutę (w zależności od długości worka i umiejętności operatora). Ograniczenie manualnych czynności takich jak otwieranie worka i przytrzymywanie go podczas zgrzewania, pozwala skrócić czas całej operacji. Podobnie jest z etapem kodowania wyrobu. Przy ręcznym pakowaniu pracownik musi przytrzymywać worek, wcisnąć przycisk drukarki, pobrać etykietę i nakleić ją na opakowanie. Speedpack Hybrid wykonuje te czynności automatycznie. Najpierw nanosi etykietę i pobiera worek, następnie rozdmuchuje go i tworzy obszerny otwór o przekroju prostokąta umożliwiający operatorowi wygodne jego napełnienie. Następnie w sposób automatyczny zamyka opakowanie. Tym samym maszyna ogranicza możliwy błąd ludzki i wynikające z tego opóźnienia.
Zakładając 10 000 zamówień dziennie, przy trzech maszynach Speedpack Hybrid można zaoszczędzić prawie 50% liczby etatów w skali roku (średnio 6 zamiast 11 etatów)! Przy większej liczbie zamówień dziennie oszczędności będą tylko wzrastać. Inwestycja w bardziej zautomatyzowany proces pakowania za pomocą Speedpack Hybrid może się zatem szybko zwrócić. Zwłaszcza jeżeli założymy, że koszty pracy wzrosły w ostatnich latach i trend ten się utrzymuje.
Oszczędność materiału
Najwyższe koszty materiałowe generowane są przez opakowania kartonowe, następnie przez koperty wysyłkowe i automatowe worki na rolce, z czego dwa ostatnie są na podobnym poziomie cenowym. Na tle wyżej wymienionych materiałów pakowanie z użyciem rękawa foliowego LDPE nie tylko obniża koszt, ale przede wszystkim znacznie ogranicza zużycie folii. Możliwość dopasowania długości worka do produktu średnio zmniejsza koszty surowca o 25%. Speedpack Hybrid to unikalny automat pakujący, który pozwala pakować produkty na dwa sposoby, w automatowe worki bądź wspomniane rękawy foliowe.
Redukcja zużycia materiałów powoduje, że okres zwrotu z inwestycji w maszynę jest krótki. Zmniejsza się też obciążenie dla środowiska. W przeciwieństwie do opakowań kartonowych, foliopaki zajmują mniej miejsca, dzięki czemu nie jest transportowane powietrze. Mniej ruchów transportowych oznacza mniejszy wpływ na środowisko.